söndag 4 augusti 2013

Tävling: Hästhagens RF, hoppning

Grynet och jag värmer upp i värmen.

Igår var det åter tävlingsdags. Grynets tur att ge sig på LB igen, eller ja, ska vi säga ryttarens tur att hålla rumpan lite närmare sadeln kanske. Sist var jag ju inte många centimeter ifrån markkänning... :-)

Vi hoppade två klasser, LC+5 och LB (85 cm respektive 90 cm för c-ponny) och det resulterade i två felfria rundor! Mycket nöjd med min fina, kloka, coola ponny och faktiskt helt okej nöjd med min egen insats också.

På framhoppningen till andra klassen kom det fram en mamma till mig och frågade om Grynets stam och sa att hon tyckte att det var en jättefin ponny. Blev såklart glad. Efter rundan inne på banan kom det fram en man till mig som var funktionär och sa samma sak - riktigt fin ponny! Jag är en mycket stolt matte efter alla fina ord kan jag säga!

 Framhoppningen påbörjad

Framhoppning på oxern

Inne på banan

Grynet hoppar fint!

Ärevarv :-)

Grynet klär i rosett!

En ponny att vara stolt över!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar