onsdag 10 augusti 2016

Arion

Arion har fått span på mig och plastpåsen

Inspirerad av något, inte säker på vad, fick jag med mig kameran på beteskollen idag. Jag tror att det var pratstunden med Eva (Stuteri EG) som jag äger Claudius tillsammans med. Vi har varsin ettårshingst e Claudius och hon har skickat några små filmer på EG Comton som hennes avkomma heter och jag tänkte nog någonstans inom mig att jag också skulle ta och dokumentera lite. 

Att fota hästar på bete själv kan ibland vara lite knepigt. Antingen så går de bara med huvudet i marken och käkar gräs eller så vill de komma fram till en och hälsa. Båda lägena ger ganska dåliga bilder... hehe. Rutinerad på det här med att fota hästar som man ju är (fotonörd!) så tog jag med mig en stor plastpåse att veckla ut i skåneblåsten. De pålitliga pållarna reagerade precis som förväntat (tack för det!) och fick upp sina snudor ur gräset men vågade inte komma nära mig.

Så här kommer en bildbomb på Högås Arion 
(svensk ridponny, hingst f 2015 e IM Claudius RP 178 u Hera(37)(SWB) ue Dammen 774)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar