lördag 13 september 2008

Debut i LC på Ringsjöortens Ryttarförening

Då var det dags att börja hoppa uppsuttet igen. De senaste tre veckorna har vi enbart fokuserat på att få Caramis tygg och säker i löshoppningen, men nu när kvalitetsbedömingen är avklarad så är det ryttare på ryggen som gäller. Jag anmälde oss till den här tävlingen med tanken att om vi skulle gå till final (vilket vi ju har gjort!) så skulle det vara bra övning, och om vi inte skulle gå till final så behöver hon ju faktiskt ut och tävla lite mer. Jag hittade ingen LD den här helgen, så helt ofrivilligt faktiskt, fick det bli en debut i LC.

I torsdags så hoppade jag lite här hemma. Det kändes ringrostigt och Caramis slog fötterna i varenda bom, och även om hon inte rev så var sprången flacka. Vi var inte på topp helt enkelt. Till min stora lättnad kändes det betydligt bättre idag. Caramis var (som vanligt!) mycket cool och lugn på tävlingsplatsen. Kändes fin när jag travade fram. Jag fattade galopp och styrde på det lilla krysset. Hon sög fint på hindret och tog ett runt luftigt språng fastän hindret var lågt. Då visste jag att det här skulle gå bra! Väl inne på själva framhoppningen kändes det super. Hon är verkligen rolig att hoppa.
Så här såg det ut på framhoppningen:
Och så här såg det ut innen på banan:


Bilderna är tagna från videofilmen så de är väl en aning oskarpa tyvärr.

Hur som helst så kom vi runt utan fel och Caramis gjorde en strålande debut i LC. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar