måndag 18 februari 2013

Raka motsatsen

Jag inför balen i gymnasiet.

Ni vet det där uttrycket en bild säger mer än tusen ord?! Jag tänkte låta en bild tala för mig idag - fast på tvärtomspråket. Så fixad, uppklädd och på gång som jag ser ut på bilden ovan är exakta motsatsen till hur helgen har varit.

Vaknade i lördags morse och hade konstigt ont i magen. Lyckades inte ens få i mig hela frukosten (väääldigt ovanligt!) Släppte ut hästarna och fixade i stallet. Klockan ett skulle jag egentligen vara hemma hos Karro för att fira hennes födelsedag, men jag låg helt utslagen på soffan, illamåendes och fortfarande ont i magen. Sådär dryga timmen försenad tog jag mig i alla fall iväg och åt till och med lite av både maten och tårtan (kanske ett misstag?!). Efter firandet var det meningen att Karro och jag skulle köra till ridhuset. Jag tog till och med på mig ridbyxor och hade alla intentioner att klara detta, men när hästarna väl var inne från hagen och matade så var jag helt slut. Jag låg på en av kvällshögarna med hö och tittade på när Karro gjorde iordning Curre - det var min status. Ridningen fick anpassa sig efter underlaget. Snöjogg på ridbanan för de två med andra ord.

Kvällen och natten fortsatte i samma anda och igår (söndag) ska vi inte tala om! Jag var ur sängen före åtta och matade hästarna, sen låg jag där som ett kolli fram till klockan sex på kvällen då jag till slut lyckades ruska liv i mig själv för att ta in mina stackars djur. Tusen tack för Karro som släppte ut och fixade allt i stallet (samt tog ut mina hundar och gav mig vatten att dricka)! På kvällen lyckades jag faktiskt äta en macka...

Nu sitter jag här, smått darrig i kroppen och dricker lite te och har faktiskt ätit två mackor. Känner mig bättre, men inte bra... Det har inte varit fråga om någon kräksjuka, jag tror att det måste vara något jag har ätit. Lite läskigt.

Hoppas på bättring nu. Som vi brukar säga i den här bloggen - det är måndagen som sätter nivån för resten av veckan!






1 kommentar: