tisdag 15 september 2015

Strålande resultat


Så här ska det se ut!
 
Åh, det här är ett roligt inlägg att skriva! Jag har en lite att rapportera om hur det går för Vanilla hos sina nya ägare. Vanilla flyttade till familjen Rinman i mars i år och det har flutit på bra sedan dess. De har hunnit vara ute på en del hopptävlingar med felfria rundor i 80 och 90 centimetersklasser. I början av september kom första placeringen i 90 cm. Ekipaget blev nia av 33 startande!
 
I söndags var det dags för dressyr. Två klasser, LC:2 och LB:1. Jag följde noga via equipe-appen i telefonen. Första klassen gick strålande. 71 procent och seger i LC av totalt nio startande. Det kändes så skönt att se när procenten ploppade upp. Jag hade ju liksom ingen föraning eftersom jag inte har sett Vanilla sen hon flyttade härifrån, men jag hoppades såklart.
 
Några timmars väntan till nästa klass. Nu skulle det visa sig om de kunde hålla kvar vid samma nivå... och visst kunde de det! 69,8 procent i LBn och seger igen! Totalt var det 14 startande. En mycket stolt och glad uppfödare kan ni tro! :-)



Vanilla med ryttare/matte Tindra
 
Jag tackar mamma Sanna för fina bilder på det duktiga segerekipaget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar