torsdag 4 februari 2016

Fint ska det va!


Härligt med nyharvat!

Idag fick jag nästan en släng av vårkänsla. Jag vet att det är på tok för tidigt och att man bara inger falska förhoppningar till sig själv om man på allvar börjar tro att "nu vänder det". Men, att unna sig själv att njuta av det faktum att man inte förfryser ansiktet i vinden för en gångs skull, det kan väl inte vara så farligt... 

Solen har varit framme från och till idag och ridbanan är precis lagom i konsistens. Det finns inga vattenansamlingar, men den är heller inte torr. Jag longerade Hera direkt efter att jag hade släppt ut de andra hästarna. Hon var minst sagt vild till en början. Jag hade en stark misstanke om att det skulle vara så - därav longeringen. Det var så härligt att stå där i solen, så när jag var färdig med henne tog jag en till av bara farten. Det fick bli Stene. Han och Bambi har ju haft vintervila, men det är dags att komma igång. Nu börjar femårssäsongen! 

Stene var också en aning yster, men det lugnade sig ganska snart. Han blev flåsig och trött... Lite fortare än vad han själv hade tänkt sig tror jag. :-) Imorgon får det bli longering med sadel. Det kan vara så att någon (läs Stene) kommer att bli lite hög i ryggen och behöver en stund på sig att tänka igenom hur det var nu igen, det här med att vara ridhäst. Jag hoppas att han kommer fram till samma sak som jag, nämligen att det är lugna puckar, för sen är det slut på smekmånaden. Den där långa blonda sitter just nu på ett plan på väg över halva vårt jordklot och när hon sätter sin fot i den skånska myllan igen är det ridning som gäller! Det har hon aviserat med stor tydlighet via messenger. Jag misstänker att jag till och med kan sadla upp någon av mina gamla käpphästar och att hon tar ett varv på dem också - så ridsugen sägs hon vara! :-)

Du är så välkommen hem Karro! Ridbanan är till och med nyharvad - just the way you like it! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar