söndag 28 april 2013

Första banhoppningen

Det har varit en härligt hästig helg med världscup-sändningar live från Scandinavium både lördag och söndag.  Självklart har vi tittat och inspirerats! Det var skönt att hänga i soffan, men vi har fått en del gjort ute hos hästarna också.

Vi har bland annat löshoppat alla unghästarna igen. Den här gången fick tvååringarna hoppa en och en. De skötte sig bra alla tre. Stene var modigast. Han fick hoppa både hjälphinder och oxer. Perfa och Bambi var lite försiktigare så de fick nöja sig med hjälphinder och räcke. Jag sa redan när de föddes att det var min hittills bästa årgång, och jag står fast vid det än så länge två år senare.

Idag har vi hoppat Nussan och Uffe. Vi byggde den så kallade kvalitetsbanan. Dvs den banan som används vid de stora hästarnas kvalitetsbedömning, vid ponnyernas riksfinal i hoppning för fyraåriga ponnyer samt vid ridponnyernas bruksprov. Nussan har varit ute på någon pay´n´jump med sin ägare tidigare, men för Uffe var det den första riktiga banhoppningen. Jag fick upp mobilen ur fickan och filmade rundan:



Båda ponnysarna fick väl godkänt. Det känns kul och jag tror att båda skulle klara tävlingsdebut galant i dagsläget.

Lite dressyrtrim har vi hunnit med också. De grillade har framför allt varit Curre och Knatte. De ska tävla på onsdag och på lördag. Ska bli skoj! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar