fredag 31 maj 2013

Pay´n´ jump hos Åsbo RF




Igår styrde vi kosan uppåt i Skåne, mot Ljungbyhed närmare bestämt, för att rida pay´n´ jump hos Åsbo RF. Claudius stod i transporten och Sara var med i bilen. När hennes häst Viento ändå skulle gå på bete här bestämde vi att Sara skulle rida lite hos oss också. Jag frågade om hon ville prova att hoppa Claudius och det fungerade så bra att jag tänkte att de kunde fortsätta tillsammans ett tag! 

Jaja, självklart ska jag hoppa själv också! Men jag står inte utan ponnyer - jag lovar :-) Det finns så att det räcker till både mig, Karro och Sara!

Att delta i pay´n´jump visade sig vara en helkul grej tyckte Clödden. Han gick som ett spjut med spetsade öron. Vi hade valt att hoppa ganska lågt så här första gången, men han fick ändå prova på allt. Det var plankor, grindar och till och med en kombination. Tio hinder med elva språng och hela den stora grusbanan utnyttjades, så det blev ett ordentligt konditionspass också!

Nu har vi en till pay´n´jump inplanerad och sen blir det tävlingsdebut. 

Framridning i det gröna.


Första språnget - Sara med tungan rätt i mun...

Kul!

Glad.

Duktig.

I mål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar