söndag 19 maj 2013

Tävling: Sösdala, dressyr, dag 2

Framskrittning. Jag och Claudius promenerar i regnet.

Tripp till Sösdala idag igen. Med i släpet hade vi Claudius. Han fick göra sin dressyrprogramsdebut i LB:1 med Karro i sadeln. Det resulterade i ett mycket prydligt och harmoniskt program som trots några missar landade på 64,7 procent. Vi hamnade mitt i finalomgången av dressyrallsvenskan div II, vilket innebar att klassen dömdes av tre domare. Ingen mjukstart här inte!

Samtliga domare hade mycket positivt att säga om honom. Mer än hälften av poängen var sjuor och två åttor lyckades han knipa också. Han gick som en guldpeng inne på banan och var helt okomplicerad på framridningen. Just den biten kan ju vara lite jobbig med hingstar. Speciellt unga hingstar och speciellt på våren. Självklart var han ganska peppad när han kom ut ur transporten och han talade om för alla att han var på plats, men så fort det blev ridning så fanns koncentrationen där. Det var skönt att allt fungerade som vi hade tänkt oss.

Knappast en hemlighet att Claudius ligger mig varmt om hjärtat... Jag var nog mer uppspelt än Karro idag och kände mig otroligt STOLT över både ponny och ryttare. Jag njöt av att bara titta på dem. För mig är han som en rörlig tavla - en mycket vacker tavla!

Blir nog vad vissa skulle kalla på gränsen till bildbomb idag :-)

Framridning. Galopp i lätt sits.

Trim innan start.

 Kolla in smajlet på Karro. "Jamen, det var för att han hade så himla bra trav där" kommenterade hon efteråt när jag påpekade för henne hur hon såg ut.

Varvet runt banan innan det är dags att börja.

 Startsignalen är given. Nu är det dags!

På banan. Fint och följsamt.

Så behagliga att se på!

Travlängning.

Galopplängning.



1 kommentar: