lördag 22 juni 2013

Midsommarskoj

I dag är det midsommardagen. Klockan är snart elva på kvällen och jag har inte haft min mest energiska dag kan jag erkänna! :-)

Gårdagens afton firades tillsammans med familjen Smith (www.oshastar.com). Sedvanliga aktiviteter som sill och grill, kubb, krocket, jordgubbar och nubbe blev självklart avbetade från listan, men vi hann även med lite mer excentriska inslag i kvällssolen. Frida ville hemskt gärna ha några fina bilder på när fölet som går hemma på bete är i rörelse. Någon måste ju få fart på flocken... Det blev jag! :-)

Tydligen var det inte bara fölet som fastnade på bild...
Foto: Frida Smith

Midsommar började egentligen redan i torsdags för oss. Här i Skåne håller Lunds Civila Ryttarförening hopptävlingar över denna helgen varje år. Första dagen på meetinget var det unghästklasser och vi åkte dit med Karros häst Speedy. Två rundor i en meter var det anmält till. I första klassen var det lite osäkert, både Karro och Speedy var lite väl försiktiga, men till andra klassen ryckte de upp sig och gick in och gjorde en superrunda. Den var både felfri och det såg lekande lätt ut! Snart dags för 1.10!

Kolla in matchningen! Lätt snyggast på hela tävlingsplatsen! 

Framhoppning.

Första hindret i båda klasserna.

Så fina!

Nu är det verkligen dags för mig att inta horisontalläge. Avslutar med att bjuda på IM Claudius midsommarhälsning från facebook.

Sju sorters blommor under halmen i natt? This is the dream come true! Bjuder på idolbild till alla vackra ston därute som har drömt om mig...

Glad midsommar! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar