fredag 14 juni 2013

Tävling: Åstorpsortens RF, dressyr, dag 1

Hmm... om jag hade valt en annan rubrik till dagens inlägg så hade den kanske varit. "Jamen så kan det ju också gå..." eller bara kort och gott "Ooooops!"

Anledningen? Ja, alltså vi har ju som rubriken antyder varit på tävling idag. Det var Curre som fick i uppgift att harva igenom en LA:P1. Och det gjorde han (och Karro också såklart) faktiskt med den äran. De fick till många bra saker och landade på strax över 65 procent. Superbra! Kvalen till nationell ponnydressyr avklarade! Nja, det var ju bara den lilla detaljen att nummerlappen inte satt på plats under programmet och därför blev ekipaget diskvalificerade.

Som jag minns det när jag har läst TR så kan man få böta 100 kronor om nummerlappen saknas eller är felaktig, men jag visst inte att man kunde bli utesluten?! Jaja, vi tog inte den diskussionen utan tog vårt protokoll och var nöjda med ritten. Men nu har jag blivit uppmanad av andra kunniga i ämnet att lämna in en skriftlig protest och betala böterna istället. Vi får se hur vi gör imorgon. Karro och Curre ska ta sig runt ytterligare en P1:a imorgon, också det i Åstorp. Först fokuserar vi på den starten och sen får vi ta tag i det som hände idag.

Efter att ha kollat i resultatlistan så konstaterade vi att de hade slutat tvåa i klassen med sina procent! :-)

Uppvärmning

Ekipaget känner på travlängningen innan start. Det blev en 7:a och en 8:a inne på banan!

Här ser Curren mäktig ut!

Galopplängning med kraft hela vägen bakifrån.

To be continued...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar