fredag 20 maj 2016

Ljuva underbara B-ponnytid


Manthan och Lilly i vårsolen

Jag får små rapporter från min hjärteponny minst en gång i veckan. Bilder och filmer på det proffsiga ekipaget när de far fram över hinder, böjer fint på nacken eller provar att galoppera på fältet. Under vintern har jag ju varit där och ridit Samantha en till tre gånger i veckan. Min pigga ponny har behövt både lite uppstramning av ramen och lite rastning. Men nu behövs det inte alls längre. Jag red henne för första gången på typ en och en halv månad i söndags. Hela familjen Smith var på meeting i Hammarö så jag tänkte att det var ett bra tillfälle att känna av lite. Hon kändes super! Glad, pigg, följsam och lydig!

Det är något speciellt med att rida en riktigt fin b-ponny... Hela b-ponnytiden är speciell. Det är både så svårt att rida när man är liten, men samtidigt så himla enkelt och helt naturligt ibland. När vi är på hopptävling är det min absoluta favoritstund om vi hinner se några b-ponnyekipage hoppa. 

Här kommer en stilstudie signad Lilly och Manthan för några veckor sedan. Imorgon ska vi på pay´n´jump och då kanske vi kan bjuda på dagsfärska bilder. Det har tydligen inhandlats ett nytt tävlings-kit... :-)

(Kan ha varit jag som implementerade den idén hos barnet. Man får passa sig för vad man säger till de där yngre - det kan bli dyrt för deras föräldrar, hehe.)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar