lördag 7 maj 2016

På tävling utanför Skånes gränser

Vi är på meeting i Mantorp! Jag stoppade in Claudius i transporten och åkte tillsammans med Zelma, hennes mamma Ulrika och deras andra ponny Maine mot nordligare breddgrader i torsdags. En liten mini-semester alltså! 

Vi bor i en röd stuga intill skogen, det är mycket fint här men lite sämre med uppkoppling så bilder och framför allt film får komma när jag är tillbaka i den skånska civilisationen igen. Hehe.

Vi kom fram i torsdags kväll och Z red då ett joggingpass på banan. Riktigt fin var han! Fredagens start gick inte förrän vid fyra (två med Maine) så vi hade en lugn och mysig förmiddag.

Promenad i solskenet. Framför oss i ledet går Ulrika med Maine. Till vänster i bild syns stugan vi bor i.

Tallskog var en ny upplevelse för en Skåne-påg som Claudius.

Rundan avslutades med gräs utanför stallet. Mer behövs inte för att glädja en liten ponny!

Programmet för dagen var FEI Individuella mästerskapsprogram. Zelma och Claudius gjorde i mitt tycke sin bästa start hittills tillsammans. Två av domarna hade ekipaget på placering men den tredje låg lite lägre. Procenten blev 65,0 och i och med det är de kvalade till SM! 

Efter avslutad tävlingsdag gjorde jag en utflykt. Mer om det i ett eget inlägg när jag kommer hem igen. Nu är klockan massor och dags att sova för länge sen. Lördag bjuder på start i FEI Lagtävlansprogram innan bilen går söderut. 

Det här smarriga bordet stod uppdukat utanför ridhuset. Och jag som är så svag för bling!

Men visst blev det ett köp! Det var dock inte lätt att välja bara ett...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar