fredag 4 januari 2013

2012 i mobilen

Nytt år!

Innan vi kan ta tag i det nya blir det en tillbakablick på det gångna året. Så här såg 2012 ut i min mobil:

Vi börjar i slutet av mars. IM Claudius har förberetts för bruksprov under vintern. Här är han badad och fixad redo att lastas inför sin hittills största utmaning.
 Claudius och Karro

Och visst gick det vägen! IM Claudius RP 178 blev resultatet av den helgen. 7,8 i gångarter och hela 8,7 i hoppning! Stolta och glada åkte vi hem.
 Pris och bevis

Kommande bilder är från sommarbetena. 
 Stene och Bambi, nyblivna åringar.

 Ture, Rocky och Viento.

 Bus med Bambi i täten!

 Foxy och Perfa spanar på...?

 Ture och Rocky ser söta ut.

Manthan har skaffat sig en ny liten ryttare. Det är Alice, 8 år. Här har jag precis lämnat henne i sitt nya stall och Alice rider Samantha för första gången på "hemmaplan".
Två gullisar!

Efter bruksprovet fick Claudius en välbehövlig vila. Här får han jobba lite för första gången efter den.
 Skönt med motion

Under 2012 föddes det ett föl hos oss. Det var mina vänner Bertil och Louises sto "Räkan" (De Luxe e De Niro - Master) som födde en liten dotter e Ampere i maj. 
 Alldeles nykläckt

 Mor och dotter ute för första gången

Försommaren erbjöd även lite gårdsarbete. Här ägnar jag och Karro en heldag åt att mocka hagar och plocka sten.
 Övningskörning pågår!

Sommaren bjöd på roliga saker också. Till exempel tävling med GB-glassarna! (Karros eget påhitt att kalla dem så. Typ så här: De är båda gulbruna (gb) och fina. Glass är ju gott... hänger ni med?!)
Karro är glad när hon får åka på turné med de finaste: Vanilla och Curre.


 Härlig högsommar på betet. Mina tre grabbar njuter av sol, gräs och gott sällskap.
 Bambi, Stene och Rocky

Att rida ut barbacka hör sommaren till.
 Karro och Curre myser.

Även foder ska produceras under sommaren.
 Första vallen ligger.

Ingen slipper undan ridning här på Högås! På bilden ses mammas måttligt roade yorkie Dixie sittandes på Vanilla i Karros knä.
Läskigt?! (det tycker i alla fall vovvens matte!)

En riktig sommarplåga är allt vatten som hästarna dricker. Till betena kör vi ut vatten med den lilla lastaren i en stor dunk på gafflarna. Detta har jag försökt dokumentera från min plats på förarsätet...
Jag kan både köra och fota samtidigt jag!

Ytterligare en barbackaritt. Karro testar om Claudius är "säker" :-)
Fröken långben, hihi...

Vissa dagar var riktigt varma faktiskt! Här tar Signe och Dixie skydd i skuggan av hinderstöden mot den starka solen.
Smarta hundar!

Hösten verkar ha passerat förbi utan att göra några avtryck i mobilen, men sen kom den första snön och då blev det nya bilder tagna.
Vintermorgon genom fönstret

Snöfall i Skåne sker alltid på tvären av någon underlig anledning?! Så här såg det ut när jag skulle köra ut från vår utfartsväg en kväll i december. Hua!
Något begränsad sikt genom vindrutan eller?

När vädret är som värst är det bäst att bädda ner sig ordentligt. Sagt och gjort sa vår stallkatt Spinky. Vi ses till våren igen var det sista han sa :-).
Stör ej!

Mot nya mål!

1 kommentar:

  1. Härligt år med många skojsiga saker! GB-Glassarna, BIG LOVE! <3

    SvaraRadera