torsdag 31 januari 2013

Ponnyhingstar på tävling II


Jag fortsätter min serie "ponnyhingstar jag träffat ute på tävling" idag med ridponnyhingsten Geld MW RP 170. Första gången han fastnade på bild i vår kamera var på ungponnychampionatet 2011 där han deltog i finalen för sexåriga dressyrponnyer. Han slutade efter två omgångar på en andra plats i ett stort och starkt startfält. Den klassen var riktigt rolig att följa - en rysare! :-)


Prisutdelning. Geld MW RP 170 på andraplats i championatet 2011. Ryttare Sofie Relander. Till fots ses en glad uppfödare/ägare: Maria Winberg.

Ungponnychampionatet 2011

Ungponnychampionatet 2011

Championatet går i slutet av september varje år. I november 2011 var det det för första gången dags att utse en segrare i Svenska Ridsportförbundets ungponnysatsning på dressyr - nämligen "ungponny-SM". Även hit måste man kvala och ponnyerna tävlar årgångsvis mot varandra. Skillnaden är att på ungponny-SM får bara ryttare upp t o m 18 år rida ponnyerna. 

Även på detta arrangemang stötte vi på Geld MW RP 170. Samma Sofie Relander i sadeln, men den här gången fanns det inget som kunde stoppa dem. De slutade efter tre omgångar på första plats bland de sexåriga ponnyerna i kategori D! 

Ungponny-SM 2011

Ungponny-SM 2011

Tidigare inlägg i denna serie kan du läsa här >>>

3 kommentarer:

  1. SV (Tessan); Tack så mycket! Ja det är jag som fotat den :)

    SvaraRadera
  2. Jo jag vill ha de så men vet inte hur man skaffar de så :( vet du har man gör de?

    SvaraRadera
  3. Så fin, han skulle passa i mitt stall ;)

    SvaraRadera