tisdag 29 januari 2013

Min inspirationskälla!


Inspiration är en viktig drivkraft. Inspiration ger kraft att kämpa hela vägen fram till sina uppsatta mål.

För vad som börjar kännas som ganska många år sedan nu så var målet för mig att Hera skulle kvala till Scandinavian Open i hoppning för femåriga hästar i Falsterbo. Det är inget man bara snyter ut näsan några veckor innan. Nej, det kräver lång startsträcka. Det ska tränas, debuteras på rätt höjd och sedan ska kvalkortet fyllas med tillräckligt många felfria rundor.

Uppbyggnadsfasen sker ju redan under vintern. Den kalla mörka vintern. Min inspiration då bestod i att läsa propositionen till ovan nämnda tävling. Sen matade jag mig själv med den informationen när det var tungt och jag inte var så ridsugen. Det som hände var att jag bet ihop och red såklart!

Nu är det nya mål som sätts upp och inspirationskontot behöver fyllas på. Här kommer mitt oförglömliga ögonblick när Hera hoppar första rundan i Falsterbo. My Magic Moment!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar