onsdag 23 januari 2013

Bara glad helt enkelt


Clödden poserar nöjt efter dagens joggingrunda.

En lättnad infann sig hos mig idag när jag hade ridit Claudius. Jag har skrivit tidigare här i bloggen om att han skadade sig ganska allvarligt i två muskler i början av sommaren 2012. Ja, hur som helst så blev han friskförklarad under hösten och det har väl aldrig varit frågan om att det skulle bli några bestående men som skulle inverka på hans fortsatta liv, men att bli frisk i en muskel är inte samma sak som att muskeln är stark och följsam som innan. En muskel som har varit skadad är en tanig, stel och ovillig liten sak.

Claudius är verkligen en ponny som aldrig har protesterat i ridningen - någonsin. Det var ju så vi märkte att något var fel när han hade skadat sig. Han gjorde fortfarande sitt bästa med började helt plötsligt sparka bakut i galoppen. Inte likt honom. Ja, resten är historia, men det jag ville komma till är att igångsättningen under hösten verkligen var jobbig för honom. Alla som har brutit en arm eller ett ben vet hur det är. Musklerna är inte medgörliga när man får börja använda sin kroppsdel igen. Likadant var det för Clöddis...

Men NU - nu känner jag att han är stark igen! Det var toppen att rida honom idag. Nu är han tillbaka i sin gamla form och det känns bara så roligt. Gummimannen har återvänt. För det är sån han är - gjord av gummi! :-)

4 kommentarer:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=Icv3eUKcjqw Symboliserar Claudius ganska bra tycker jag! hihi
    "Jag är den lilla söta goda glada gummibjörn"

    SvaraRadera
  2. Oj vilka fina hästar ni har!
    Kan inte ens välja en favorit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK!

      Det har jag också, så det är tur att man inte måste, hihi :-)

      Radera
    2. Verkligen!
      Det lutar åt Knatte, Vanilla, Grynet, Perfa och Bambi :D

      Radera