söndag 24 mars 2013

Bruksprovet: Premieringen


Puh! Hemma efter en lång men rolig dag i Ljungby. Sitter i sängen med datorn i knät fastän jag egentligen skulle kunna somna på fläcken! Jag har fotat mycket idag och skulle vilja sitta med bildredigeringen redan ikväll, men kroppen säger nej. Jag vill i alla fall bjuda på några bilder från premieringen som avslutade bruksprovet.

Helgen gav ASRPs hingstpark två tillskott. Det var Leuns Velds Lord, 16 år gammal, som gick direkt in utan bruksprov. Han är godkänd i andra förbund och har både meriter själv samt avkommor som tävlar på högsta nivå. Han premierades med A exteriört samt A prestation. Av de yngre hingstarna var det en som passerade nålsögat, nämligen Top Silvio Hästak. Han kom upp i tillräckliga exteriörpoäng samt gjorde ett mycket bra hopp-prov som belönades med 9,0 totalt.

Jag säger grattis till alla inblandade - även till de som inte kom hela vägen fram till godkänd hingst. Jag tyckte att alla var fina ponnyer och jag tror de kommer att gå en ljus framtid till mötes!

Top Silvio Hästak ikläds segertäcket av avelsledare Maria Fernström

 Klädsamt!

 Leuns Velds Lord låter rosetten fladdra.

Ärevarv Top Silvio Hästak 

Ärevarv L V Lord



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar