tisdag 26 mars 2013

Bruksprovet: Uppsuttna gångarter

Andra dagen på bruksprovet ägnades åt uppsuttna gångarter i det stora ridhuset. Testryttare var, precis som förra året, Jennifer Svensson. Det är jätteroligt att titta på när hon sitter upp på ponnyhingstarna, för hon gör det så bra! Hon lyckas verkligen testa och lyfta dem på samma gång. Inspirerande!

Först ut av ridponnyhingstarna var Commudus Arden. Väldigt luftig och energisk i sina gångarter tyckte jag. Av Jennifer fick han poängen 788.








Nästa ponny till testning var Minos Lambrusco. Detta var verkligen en ponny som hade hög arbetsmoral. Han gjorde ett mycket okomplicerat intryck under båda sina ridprov. Av Jennifer fick han poängen 888.
Tyvärr hann jag bara ta en bild av honom under det här momentet.


Efter lunchpausen var det Top Silvio Hästaks tur. En snygg och uppmärksam ponny uppfattade jag honom som. Av Jennifer fick han 887. Bilderna på honom är tagna genom cafeterians glasfönster.




Minst och kanske sötast var Näsvisen. Han såg ut att ge en väldigt lätt känsla. Jennifer gav honom poängen 888.







Därefter kom det en till fux in på banan: Doctor Foxx. Jag upplevde honom som en snäll och lydig ponny. Jennifer gav honom 887 i poäng.





Sista ridponnyn till bedömning var femårige Värnbergs Miró. Den här ponnyn gillade jag personligen väldigt mycket -  honom hade jag gärna haft på utbildning! Cool men ändå med energi. Av Jennifer fick han poängen 887.







Två welshpartbred hingstar gjorde också uppsuttet gångartsprov. De reds dock inte av någon testryttare, utan enbart av sin egen visare.

Detta är Nijbert´s Cupido:






Prins Tord:





Alla ponnyerna var fint förberedda och väl visade. Kul att se!

1 kommentar:

  1. Hej, finns det fler bilder på Värnbergs Miró? Skulle vara kul att se! :)

    //Elvira

    SvaraRadera