tisdag 25 november 2008

Jag hakar på...

Den senaste veckan har man kunna utläsa en viss trend i många bloggar. Alla ska hålla på och skriva om den här snön som intagit vårt land. Vinterpromenad hit och snöbus dit... Högås Stuteri vill inte vara sämre och självklart ligger snön även i våra hagar. Sagt och gjort, jag tog med mig kameran ut vid dagens lunchfodring.


Samantha och Ophra spetsar öronen glatt och ställer upp sig för en liten bild innan maten. Vad gör man inte för att få ta del av de där åtråvärda stråna?




Hela ungdomsgänget samlat vid grinden. De är vana att få vänta på sin tur. Vi jobbar efter mottot att de ska härdas från början. De går sist ut på morgonen, de får gå sist in på eftermiddagen och går i hagen längst ner, dvs de får mat sist. Det är bra att de lär sig att vänta och inte blir hysteriska när de andra hästarna går ut eller in.



Grynet njuter av sin lunch.




Bästisar. Totte och Vanilla delar gärna mathög. Mycket trevligare att ha sällskap till maten.




Med mig på min lunchutfodring idag hade jag stallkatten Elsa. Hon gillar att vara med bland hästarna och är inte negativ till lite kel med en mjuk mule ibland.


Underbart söta Samantha.


Som sagt, bästisar!

1 kommentar:

  1. Fina bilder. Vilken hästidyll med Grynet och Elsa mitt i maten.

    SvaraRadera