lördag 28 mars 2009

Första kvalet avklarat

Tävlingsdags igen. Idag bar det av till Willands RF utanför Kristianstad. Det var bara jag och Caramis, ingen hade tid att sällskapa med oss idag. Hon gick två klasser, 0,80m (LC) och 0,90m (LB).

Caramis kändes väldigt fin på framridningen till den första klassen. Framhoppningen fungerade också bra och hon skötte sig utmärkt inne på banan. Ingen plötslig längtan efter kompisar som sist vi var iväg, utan hon höll tyst och var fokuserad på sin uppgift. Min egen insats i den klassen var väl lite sämre. Jag red lite stressat och la henne helt fel på ett hinder vilket resulterade i en rivning. Den får jag ta på mig helt och fullt - no excuses!

Den andra klassen innebar kvalförsök till femårschampionatet i hoppning. Kvalkortet kom i brevlådan igår. Jag hade det med mig och lämnade in det till sekretariatet, vilket man måste göra före start - ingen press alltså... ;-)

Självklart känns det inte hundra när man är missnöjd med sin egen insats, men jag stramade upp mig själv lite och bestämde mig för att om vi skulle ha några rivningar i den här klassen så skulle det i alla fall inte vara mitt fel. Kort och gott: rid bättre!

Och det gjorde jag - för vi kom runt utan fel och har därmed klarat det första av två obligatoriska kval som krävs för att få starta i championatet i höst! Skönt!

Caramis och jag, efter avslutad felfri runda. Bilden är från i höstas. Idag hade vi ingen fotograf med oss, men vi såg likadana ut idag som då!

2 kommentarer: