torsdag 9 april 2009

Påskhoppning i Vellinge

Måndag och tisdag den här veckan har ägnats åt hopptävling. Vellinge HSK har haft kvällshoppning för både hästar och ponnyer - och eftersom jag har en av varje blev det tur och retur Vellinge gånger två.

Måndag: Hera 1m + 1.10m
Helt ok. Felfri i första klassen, fastän framridningen blev ganska kort då Olof ofta startar många hästar och inte har så mycket tid mellan varje. Jag hade dock gått med henne länge så hon var väl framskrittad. Till andra klassen kändes hon lite ofokuserad. Hon var lite het och studsig på framhoppningen och väl inne på banan fick hon med sig två bommar. Jag tror inte att det är höjden utan mer hela grejen med att vara på tävling. Hon behöver mer rutin helt enkelt.

Hera i dagens andra start.


Tisdag: Caramis 0.80m + 0.90m
Dagen till ära gjorde Caramis ägare (och tillika min sambo) mig sällskap. Jag var helt enkelt tvungen att vara på topp från början till slut, men frågan var om Caramis var det? Jo, självklart var hon det. Superfin! Vilken känsla hon gav mig! Hon hoppade mycket väl och hade det där perfekta suget mot hindrena. Felfri i båda klasserna, och inte nog med det, kvalkortet var med även denna gång och fick sin påskrift. Caramis är nu färdigkvalad till ungponnychampionatet i hoppning för femåriga ponnyer som går av stapeln i höst. Härligt!


Stilstudie à la ponny - här tar vi hindrena med luft emellan!

Det här var dagens bästa språng. Underbar känsla.

2 kommentarer: