måndag 11 november 2013

Praktikant-Elin

Förra veckan hade vi en praktikant här på Högås. Nämligen Elin. Hela Elins familj lärde jag känna för fyra år sedan, när de köpte en ponny som stod hos oss på utbildning. Det var ponnyn Quick Step (f-06 e Veronas Bo-Gi RP 134 - Leuns Velds Elegant RP 135) som familjen köpte till Elins storasyster Emma. Nu har Emma gått över på stor häst och Elin har tagit över QS. När det blev dags för en veckas prao gick hon återigen i sin systers fotspår och valde att komma hit (Emma var ju också här och praktiserade när hon gick i nian). Det tackar vi för - det var roligt att ha dig här Elin!

Det var en bra vecka att komma hit på. Förutom det dagliga arbetet hemma kunde Elin följa med på träning för Susanne, titta på dressyrclinic i Eslöv, vara med när Olof (Smith) hoppade Karros häst Speedy för första gången (gick bra!) och titta på när fysioterapeuten gick igenom några av våra ponnysar.

Några rundor på hästryggen blev det såklart också för Elin. Och jag tror att hon hittade en liten favorit i Foxy faktiskt... Inte undra på det, Foxy är ju en hiiiimla go ponny :-). Som avslutning fick Elin prova på att hoppa en enkel bana med Foxy. Elin är en mjuk ryttare med fin känsla och jag tänkte att det kunde vara intressant för henne att prova på skillnaden mellan att hoppa en vuxen ponny och en fyraåring. Jag varnade henne för att det är lite vingligare med den yngre sorten, men jag tycker att hon klarade det galant!

Så här såg det ut:



Fint va! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar