måndag 11 juli 2016

Cutest ever

Sol och ökentorrt på ridbanan har lyst lite med sin frånvaro på senaste tiden. Förra veckan regnade det så mycket en dag så vi bestämde oss för att köra till ridhuset. Även om det går att rida i regnet så känns det som att man får lite mer vettigt gjort när man inte vadar fram i stora vattenpölar och har en ponny som ständigt går på tvären för att den försöker vända rumpan mot det blöta. 

Vi tog med oss Stene och Perfa för trim under tak. Väl där kom jag på att det nog var hög tid att slänga upp Perfas ryttare modell mindre i sadeln en sväng (vi har ju framtidsplaner jag och ponnymamma-Smith). Jag red en stund och sen lämnade jag över tyglarna till Lilly. Perfa är verkligen en supersnäll ponny. Lite osäker på sin lilla ryttare blev hon precis i början, men då sprang jag med något varv. Sen kunde Lilly trava runt själv. Obeskrivligt söta tillsammans!

Det ska börjas i tid. Gäller både ponny och unge :-)

Lilly har lite att växa i innan man kan säga att Perfa är för liten i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar