lördag 2 juli 2016

Totte!

En regnig förmiddag idag har ägnats åt ponnydressyrtävling hos Frosta RF. Jag har hjälpt min elev Milla med hennes två ponnysar och så har jag även haft förmånen att få hinna träffa alldeles underbara lilla Totte! Totte, eller Högås Slowfox som han egentligen heter, är min welshuppfödning med Manthan som mamma. Han såldes härifrån till familjen som fortfarande har honom när han var fyra år - nu är han åtta! Oj vad tiden går.

Jag är alldeles varm i mitt uppfödarhjärta. Det är något mycket speciellt med att träffa de man har fött upp själv igen. De man har sett födas och sen växa upp. De man har hanterat från början och påbörjat utbildningen av. 

Totte och hans ryttare Sofia har inte hunnit vara ute på så jättemånga tävlingar än men idag gick det riktigt bra! De genomförde hela programmet (LB:1) på ett mycket fint sätt med någon liten titt från Totte här och där. Sofia red bestämt och tydligt hela tiden så det löste sig till det bästa. Jag har frågat familjen om de inte skulle kunna tänka sig att komma hit och hälsa på med Totte, jag skulle så gärna vilja prova att rida honom, och det har de sagt ja till! Så roligt!

Så här fina var de tillsammans:

Sista fixet innan start

Galoppvolt på banan

Sofia har den rätta kämparglöden!

Fina

Prydligt!

Nu har jag fått i mig lite lunch samtidigt som jag laddade upp bilderna på Totte från kameran. Dags att gå ut i regnet igen. Vi ska åka till Ringsjön med Stene. Han ska göra en start i 1 m (LB). 

Later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar