lördag 20 juli 2013

Femåringar i Dagstorp

Jag gjorde mitt bästa för att dokumentera alla femåriga dressyrponnyer i Dagstorp i torsdags. För mig är det värdefullt att ha bilder på just de unga ponnyerna. Jag läser stammar och studerar hur ponnyerna sen ser ut i verkligheten. Att ha dem på bild hjälper minnet att komma ihåg lite längre :-)

Ponnyerna startade kategorivis och därför såg jag bara ponnyer i kategori D. Missade den första, men alla andra lyckades jag fånga på bild. Visst intresse för att få ta del av bilderna har kommit till min kännedom och därför lägger jag dem här i bloggen!

I startordning:

Stackarps Markiz
e Rodlease Dancing Gold RNF 132
u Stackarps Maja
ue Lorimer RNF 49
Uppfödare: Fam Erlandsson
Ryttare: Amanda Johannesson



Brännornas Arctic Fly
e Top Nordpol RP 146
u Firefly
ue Guns Firecracker RP 132
uppfödare: Sofia Sandberg
Ryttare: Olivia Eghall




IM Claudius
e FS Champion de Luxe
u EG Guylian RP 1292
ue Veronas Gerswin RP 136
Uppfödare: Ingela Melchersson
Ryttare: Karolin Sjöland



Norrbys Carisma
e Veronas Bo-Gi RP 134
u Borghofs Corientje
ue Leuns Velds Elegant RP 135
Uppfödare: Eva Norrby
Ryttare: Clara Egholm Hebsgaard




Månbacka Fiona
e Simberg Superman RW 113
u Florentyna
ue Bernstein 761
Uppfödare: Helen Andersson
Ryttare:Cornelia Svensson




Drink Pink
e FS Dont Worry
ue FS Golden Highlight
Uppfödare: Josef Wilbers, Tyskland
Ryttare: Ella Viebke




Daisys Dorena
e FS Noir de Luxe
ue Heidbergs Nancho Nova
Uppfödare: Helmut Wohlers, Tyskland
Ryttare: Elina Rosenqvist



Banana Bitsch
e FS Champion de Luxe
ue FS Dont Worry
Uppfödare: Henriette Bitsch, Danmark
Ryttare: Michelle Hansson



Uriah Heep
e Hesslegårds Rubin 1143
u Kim Wilde
ue Lambourghini 1028
Uppfödare: Marie Knutsson
Ryttare: Rebecka Knutsson



Brännornas van Halen
e Hermes 1086
u Valencia RP 1293
ue Vermont RP 133
Uppfödare: Sofia Sandberg
Ryttare: Sofia Sandberg (överårig ryttare)



Hillstars Brocco Lee
e Coelenhages Prins Thatch RP 151
u Natty Lass xx
ue Prince Mab xx
Uppfödare: Nathalie Månsson
Ryttare: Karolin Sjöland



Sjödalens Chablis
e Jarno RP 145
u Sjödalens Chamonix RP 1298
ue Veronas Bo-Gi RP 134
Uppfödare: Anna Underdal
Ryttare: Joanna Sjöberg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar