söndag 27 oktober 2013

Young guys

Iron Man

Den här sötnosen har varit hos oss på inridning under sensommaren. En mycket sympatisk ponny måste jag säga. Allt gick enligt skolboken, eller kanske lite bättre :-). Det är alltid skönt. Vi har kämpat med andra ponnyer förr, så kallade projektponnyer, som har varit raka motsatsen och det är jobbigt, både psykiskt och fysiskt. 

Iron Man är en ridponnyvalack född 2009 uppfödd av Gunilla Stahre e DGR Metall RP 166 u Maybe ue Tammerfors xx. Väldigt lätt och spänstig i sin gång. Jag tror att han kommer att bli en fin liten sportponny! Efter lite drygt en månad här åkte Iron Man (eller Nano som vi kallade honom) hem till sin matte igen som själv ska fortsätta att utbilda honom. Det kommer nog att bli ett roligt arbete! Lycka till!

Iron Man första dagen i hagen. Här hälsar han på Knatte som som han upptäckte på andra sidan tråden.

Iron Man och Knatte mäter sina krafter.

När Iron Man åkte hem passade jag på att ta in en annan ung grabb som behöver lära sig att göra lite nytta - nämligen min egen Rocky! Han har ju hunnit bli  tre och ett halvt år gammal nu och tiden är minst sagt mogen för att komma in i ramen. Han har fått ha träns på sig och börja lära sig att springa i cirkel i longeringen. Igår hade jag tömkörningsgjorden på honom och idag blir det nog sadel. Jag har hängt och klängt lite på honom också. Vänta och se, vilken dag som helst dyker det upp en bild här i bloggen på när jag rider på honom! 

Rocky i somras - lyckligt ovetandes om det som väntar honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar