torsdag 28 april 2016

Betessläpp - grabbarna

Arion med sin nya kompis Entry

Nu är sommaren här! Hehe, alla som har tittat ut genom fönstret måste tro att jag är galen... Men vi har börjat släppa på bete, så då måste det ju vara sommar, eller?! Önskar att det funkade så. Istället var det visst jag som fick anpassa mig efter vädret. Vi släppte ut ettårshingstarna för några dagar sen, men en kväll fick jag gå och hämta in dem igen, så att de kunde få gå och lägga sig torrt. Det snöade liksom på tvären. Ja, enligt väderkartan på smhis hemsida så ska vädret bli lite bättre nu framöver och tills dess får de härda ut. 

Jag har inte haft någon bra plan för vem Arion skulle sällskapa med i sommar, men så hörde några vänner som har en hingståring så lägligt av sig för nån dryg månad sedan och undrade om vi hade bete. Klappat och klart! Arions nya polare heter Toys Entry och är SWB e Coventry 1294 u Montoya ue Quite Easy 958. Hela stammen kan man läsa här >>>

Killarna känner lite på svikten i gräset

Arion ser spänstig ut... men svansen?!?! 
INTE så som jag vill att han ska bära den! :-P

Lite male bonding...

...som verkar flyta på bra.

Känslorna börjar bubbla!

Och sen en liten kraftmätning.

"Om du spanar åt det hållet så spanar jag åt det här hållet."

De fann varandra snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar