tisdag 19 februari 2013

Friluftsdag?!

Curre på hundpromenad.

Puh! Det känns att man har varit utomhus idag! Det är några timmar sedan jag kom in nu (två i alla fall) och mina kinder blossar fortfarande röda. Friluftsdagarna i skolan släng er i väggen, säger jag bara. Här är det hard core utomhus all-day-long-every-day-of-the-week som gäller. :-)

Egentligen har dagen varit lite sisådär. Jag hade svårt att somna igår och låg och vred mig länge. Då vet man redan när man ligger där att morgondagen kommer att bli tuff. Vaknade också mycket riktigt på dåligt humör. Inte så mycket att göra något åt. Skönt att gå och gnota i ensamhet när man är så där otrevlig. Ibland får man dock sparka sig själv i rumpan lite. 

När jag gick på högstadiet och i gymnasiet så jobbade min dåvarande dressyrtränare på posten som brevbärare. Hennes distrikt bestod av 44 (!) springportar och fyra höghus. Med springport menas ett flervåningshus som inte har hiss. I det här fallet var det bottenvåning och två våningar över det. När hon hade en seg dag och benen kändes tunga brukade hon göra det första huset (fyra portar) och sen stanna upp och säga till sig själv: Jaadu, A*****, nu är det bara fyrtio portar kvar!

Haha, säger jag bara, samtidigt som jag var och är full av beundran. Jag har både vinter- och sommarjobbat på posten och delat ut brev till bland annat just det distriktet... Och 44 springportar är INGEN lek!!! Poängen är väl helt enkelt att antingen är man en "quitter" eller så är man det inte. Bit ihop och bryt ihop för all del men man kommer igen och man viker inte ner sig! Nu låter det som att jag har haft värsta psykbrytet när jag egentligen bara har varit lite februari-gnällig :-)

Nog om det. Efter lunch kom jag igång lite bättre och började med att ta hundarna på promenad. Curre fick följa med. Efter promenaden red jag honom på ridbanan. Mest skritt (underlaget...) och mycket sidvärts. Bakdelsvändning till höger går riktigt bra, men till vänster är lite jobbigt. Jag kräver inte ens att de ska vara speciellt centrerade, men de blir jäättestora eller så tappar jag bort honom efter halva. Vi pysslar vidare.

 Hela gänget på rad. Curres rumpa, Signes front och Melbas svans ses i bild :-)


Sniff, sniff, sniff. Detta eviga sniffande! Men ser inte Curre också lite sugen ut?!

Sen blev det en del tömkörning som gick helt okej. Sist ut var Claudius - då var det redan skymning ute. Kändes riktigt bra. Länge sen jag tömkörde honom och det är stor skillnad. Ska bli kul att prova när underlaget är bra och jag kan lägga fram lite bommar. *Längtar*

Tömkörning i skymningen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar