lördag 23 februari 2013

På besök

EG Dirac 

Igår fick vi besök i stallet på Högås. Det var självaste "tant EG" som dök upp med en av sina uppfödningar. Tant EG aka Eva Gustafsson är uppfödaren bakom ponnyerna med prefixet EG. Trogna läsare känner till bokstäverna sedan innan - de står ju framför namnet på vår fina "Curre" - EG Carnot.

Dirac är faktiskt en gammal polare till Curre. Det skiljer ett år mellan dem och de har vuxit upp tillsammans. De gick i samma hage när jag lärde känna Eva och hälsade på henne för första gången. Det var hösten 2008. Läs blogginlägget jag gjorde efter det besöket här>>> 

Idag har vi varit iväg med en flock ponnyer till Löberöds Hästklinik för mätning. Det gick strålande för alla. Dirac och Reo blev båda stora d-ponnyer och Grynet och Foxy blev c-ponnyer av medelhöjd. Skönt att ha det avklarat. Nu finns inga hinder för att kliva in på tävlingsbanan!

Efter en behövlig lunch hjälpte Eva mig med stallet och sen visade jag henne Claudius - hon är ju faktiskt ägare till honom! :-) Det var härligt att rida honom. Solen lyckades faktiskt vara framme just då och den isiga vinden var överkomlig. Han visade sig fint och Eva var nöjd. Efter det visade jag henne Ken också. Att visa Ken är lite som att ta med någon in i en saga - han är knappt verklig så söt han är... Eva var riktigt positiv till honom och det var roligt att höra.

Nu ska jag bjuda Eva på god middag, morotskaka till efterrätt och sen blir det väl Mello :-)


Dirac provar på den skånska eftermiddagssolen.




1 kommentar:

  1. Hej! Vill du vara med i våran bloggtävling där du kan vinna ett Amigo fleecetäcke i valfri färg och storlek? :)
    http://ponnydressyr.se/2013/february/vinn-ett-fleecetacke-fran-amigo.html#comment

    SvaraRadera