fredag 24 maj 2013

Glädjande x 2

Hera på seminstationen i morse. 
Hon har spaning på årets föl som går i en stor hage tillsammans med sina mammor på Björkhaga Stuteri.


Jajjadå! Visst var det dags. Idag är Hera seminerad med IM Claudius RP 178. Det känns otroligt roligt att vara inne i föl-cirkusen igen. På måndag blir det ny koll. Antingen har hon släppt ägget eller så blir det seminering en gång till. Sen följer dryga två veckors väntan och efter det en önskan om att få se en svart rund fläck mot en grågrynig bakgrund på en ultraljudsskärm! Tänk att något så litet och blygsamt kan göra en så glad... Well well, nu ska vi inte gå händelserna i förväg. Jag får glädjas åt den svarta punkten när jag ser den.

Men icke nog med detta. När jag kommer hem så ringer telefonen. Då får jag rapport om att Claudius har blivit pappa för första gången! Gunilla Stahres fina sto Cassablanka har fölat under förmiddagen. Ett brunt stoföl har sett dagens ljus. Mycket glädjande! En stund senare dyker det upp ett MMS. Självklart delar jag med mig här!

Claudius första dotter, en timme gammal.

En ny stjärna att älska och vårda.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar