tisdag 28 maj 2013

Mitt lilla Gryn å jag

Gulle-Grynet!

Grynet börjar kännas ordentligt igång nu efter den låånga vintervilan och den sena igångsättningen. Hon känns faktiskt också aningen mognare... Vilket inte alls är en självklarhet när det gäller bestämda damer ;-). Hoppningen fungerar otroligt okomplicerat. Hon går som tåget vad man än styr på. I markarbetet tycker jag att vi är på god väg. Hon blir lite som en drake ibland. Det pustas och frustas  - bara eldsprutningen som fattas! Men där emellan ger hon en fin känsla och det jag verkligen uppskattar hos henne är det aldrig sinande drivet som hon har. Det matar alltid på med mer energi. 

Jag känner att vi absolut är redo för att åka ut och debutera på hoppbanan. Vi ska bara hitta en lucka i schemat, det är ju en hel del dressyrtävlingar för grabbarna inplanerade. Tanken var att åka till Klagshamn på söndag och skutta lite, men sen visade det sig att det var KM i dressyr i Eslöv då och Karro vill försvara sin titel... :-)

Jaja, under tiden tränar vi på. Helt plötsligt dyker tillfället upp och då flyger vi dit med Grynets drakvingar!

Här kommer några bilder från i söndags på mig och Grynet:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar