torsdag 16 maj 2013

Mockad och plockad

Dagens skörd av sten.

Grabbarna njuter på sommarbetet tillsammans med sina ny-gamla polare. Och precis som att betessläpp är en årligen återkommande aktivitet så är även att plocka sten i vinterhagarna det. Det kommer aldrig att ta slut. Under vintern och de blöta leriga månaderna så letar sig nya stenar upp till ytan. Man ska inte tro att det syns att man plockade bort all sten förra året, och året innan det... Nope, som en uppriven kullerstensgata ser hagarna ut just nu. Idag har vi i alla fall börjat. Hagen där småpojkarna gick står tom så den blev både plockad och mockad!

Kvällsro på betet. Träd i blomning.

Jag har precis varit uppe på betet och kollat så att alla mår bra - och det gör de så klart. Snart är det dags att bänka sig framför tvn. Jag följer ett enda program, Revenge på tv3. Torsdag är min tv-kväll :-). Men innan jag sjunker ner i soffan så vill jag bjuda på några bilder. 

Förra veckan var vi hos Eslövs RK och hopptränade med Claudius och Speedy. Jag fotade lite när Karro och Sara red, men sen glömde jag att lägga upp bilderna... Vientos treårstest och betes-fix kom emellan. Nu gör jag ett nytt försök:

Sara och Claudius.





Karro och Speedy.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar