fredag 10 maj 2013

Höga poäng!

Nu sitter jag här igen. Klockan är snart elva och jag är trött! Men idag ska det bli ett inlägg, fast inte om det jag hade tänkt skriva om igår. Det får vänta någon dag till. Idag vill jag ägna tid och plats åt en härlig häst som inte är min och aldrig har varit det, men han är född här på Högås Gård och han bodde här fram till i höstas. Den jag syftar på är Viento - fina vännen Saras första egna uppfödning!

Kanske inte alla som hänger med, året var ju trots allt 2010 när det hände. Därför en tillbakablick för de som vill: mitt första inlägg om Viento (2010-05-08), klicka här >>>

Åter till dagen idag. Idag var dagen som Viento gjorde sitt treårstest. Platsen var Flyinge Kungsgård, i vad som på den gamla goda tiden när Sara och jag var hippologstudenter kallades för parad-ridhuset av vår dåvarande skolchef. Att vara i ett parad-ridhus verkade dock inte få nerverna ur spel hos Viento. Tvärtom! Som den parad-häst han visat sig vara hoppade han snyggt hem ett diplom med hela 9,5 (!) poäng för teknik & förmåga samt stabila 8,5 poäng för temperament & allmänt intryck.

STOOORT GRATTIS till Sara och hennes superfina Viento!

Cool kille!

Ridprovet gick hur enkelt som helst. Viento verkar vara en genomschysst kille! Så okomplicerad och cool, men ändå framåt och uppmärksam. Jag tror att Sara har väldigt roliga år framför sig tillsammans med Viento. Grattis igen till avelsframgången!

Vackert huvud, väl ansatt hals - belönades med poäng 8.

Stolt matte och nöjd häst!

Avslutningsvis en idol-bild från tiden på dagis. Viento ca två månader gammal.

Söt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar