söndag 27 januari 2013

Ett vårtecken?!

Är det jag som är förvirrad, eller är det inte ett vårtecken när stona går in i brunst?! ;-)

Så här beskrev Vanilla sina känslor för Hera i hagen idag:


Haha! Nä, skämt å sido, men när man har hingstar i stallet brukar stona komma in i regelbundna brunster tidigt på året och veckan har ju bjudit på en del sol - det brukar också hjälpa. Det var dock mycket fågelkvitter ute i morse när jag morgonfodrade hästarna så en liten förhoppning fick kanske fäste någonstans inom mig. Ja, vad det än var så är det över. Snöblandat regn utanför fönstret just nu...

Dagen har varit bra. Vi har visat Ken och Uffe för sin matte. De skötte sig bra och hoppade en minibana med tre hinder. De gör fina galoppfattningar och är följsamma och lydiga. Precis vad man önskar av sina unga fyraåringar faktiskt. Ett gäng av de andra har också fått jobba. Knatte, Curre och Claudius fick stjärna i protokollet. Den vimsigaste var nog Reo idag, men det är ok. Alla måste väl få ha en dålig dag och han har redan plockat så många guldstjärnor på senaste tiden. Hihi!


1 kommentar:

  1. Tack, vad kul att du tyckte det :)
    Ja, jag håller på att fixa det faktiskt. Har i de olika kategorierna lite info om mig och min egna häst iallafall :) Men det kommer komma upp lite bättre presentation ganska snart hoppas jag!
    Tack så mycket, ska bli himla kul!

    Vad roligt med någon som siktar in sig på ponnyaveln och kan rida dom själv, det behövs verkligen! Jag är väldigt liten själv så rider en del ponnysar själv, men som sagt bra uppfödare där finns det inte så många av så, himla kul!

    SvaraRadera