onsdag 30 januari 2013

Kung Claudius, härskare över riket ridbanan


Idag fick lill-matte Karro nöjet att rasta "kungen"

Önskan om att vara någon, någon som andra ser upp till, någon som andra beundrar, någon som blir sedd. Den önskan finns i oss alla. Den kan ta sig i uttryck på olika sätt kanske, men vi behöver känna att andra ser oss - ser det vi gör och tycker om oss. 

En sådan önskan har även vår kära ponnyhingst Claudius. Han är inte någon egentlig tuffing och har under sin uppväxt inte varit den som tagit ledningen i flocken. Men nu har han hittat sin plats att glänsa i livet. På ridbanan känner han sig som en kung! Hur många dagar han än går där så sträcker han alltid på sig när kommer dit. "I am the king", säger han. "I am the king of the ridbana!"

Klart man ställer upp och fotar kungen lite. Idag var det Karro som red honom och jag passade på att knäppa några bilder när jag tog ut hundarna på toalettrunda. 

Claudius guidar er själv runt sitt rike:

 "Kolla min spänst"

 "Check out this as!!!"

 "Spana in farsan här va - jag ska lära er aaaalllt jag kan."

"Mitt kungarike bjuder på hav och land"

 "Hm, ovanligt mycket hav här idag tycker jag..."

"Innanför dessa murar regerar jag"




1 kommentar:

  1. Diggidiggidiggidingdingding, här glider kingenin

    SvaraRadera