torsdag 10 januari 2013

Snygga snubbar!

"Kan vi inte ha en fotodag snart? Det var jäääätte längesen vi hade det!"

Så sa Karro häromdan. En fotodag innebär att man kittar till en eller flera ponnysar och tar fina bilder på dem. Det kan absolut vara kul, men jag nöjer mig med att lägga den ansträngningen på fix när bilderna ska tjäna ett syfte. Så är det dock inte för fröken Sjöland, hon tycker att det går utmärkt även "bara för att...", och gärna då att det är Curre vi fotar (för honom har vi ju absolut inga bilder på eeehhh...!).

Jag har sagt ja till att vi ska ha en fotodag nån gång snart (den definitionen får räcka). När jag hade gjort det kom jag att tänka på vår första "riktiga" fotodag. Det var i september 2011 och vi hade en tävlingsfri helg. Vad gör man då?! Jo, vi badar och flätar hästar såklart! Hade lovat Karro sen länge att vi skulle göra två speciella grabbar riktigt fina och föreviga dem på bild. Så kom fotodagen till...

Tokigt nog har jag aldrig lagt upp de bilderna i bloggen. Nu ska det alltså bli ändring på det :-). 

2011 hade vi, då treårige, K2 Golden Top på inridning och utbildning. Underbart trevlig ponny! Mjuk, rörlig, positiv och glad. En individ vi tror mycket på. Så här blev han på bild: 


K2 Gloden Top
född 2008
e Jarno RP 145 - Veronas BoGi RP 134

 Både snygg och söt på samma gång!

Så här ska det vara...

 Naaajs!

 Visst blir man sugen?! :-)

Näste man till flätning var en kille som är lite mer omskriven här i bloggen, nämligen IM Claudius. När de här bilderna togs hade vi ganska nyligen fått hit honom och det här var faktiskt hans första uteritt! Så här såg han alltså ut när han gick på dagis :-)


IM Claudius RP 178
född 2008
e FS Champion de Luxe - Veronas Gerswin RP 136

Visst har han vackra ögon!

 Claudius gillar det här med uteritt

En underbar galopp att rida!

Jaa, det var alltså FOTODAGEN. Vi får väl se när jag kan rapportera i detta ämne nästa gång... Hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar