onsdag 30 januari 2013

Världens bästa groom...

... det är jag!

:-)

Ja, i alla fall har jag varit det idag. Under eftermiddagen lyckades jag serva hovslagaren med ponnyer, mocka, halma, höa, fylla alla vattenhinkar, sadla ponnyer till Karro, ta ut hundarna samt även knäppa några bilder på Karro när hon red. Det är kul att vara egen företagare, då är man ju liksom chef... eehh... och även förste dräng! Haha.

Jag klev väl upp ett pinnhål på den hierarkiska stegen när vi närmade oss slutet, då jag istället intog titeln som  tränare. Det stod trimma på schemat för Curre och Karro idag. Kändes framför allt på rösten att det var ett tag sen. Blev lite hes där ett tag. Tankeöverföring hade helt klart varit en grej att kunna.

Mycket nöjd med ridpasset. Tycker att både Karro och Curre skötte sig bra. Lite får man vara på fröken långben om att hon ska sträcka på heeela sin lååååååååååånga vackra rygg inklusive upp med hakan. Har varit mycket nerböjda nackar på oss båda den senaste tiden av vädermässiga skäl... Curren överraskade med att göra strålande sidvärtsrörelser. Faktiskt oväntat bra. Han brukar ha tendenser till att bromsa sig in i dem, men det flöt som tåget. Glatt överraskad där! Arbetade lite kort med den förvända galoppen. Det har han alltid haft så lätt för och just därför tror jag att både han och ryttarinnan blir lite bekväma. Jag stämde bara av lite för egen del, för att veta ungefär hur jag ska fortsätta coacha dem för att få det som redan är riktigt bra att bli ännu bättre. Inget är så bra att det inte går att förbättra!

Kul med lite seriöst dressyrtrim! På söndag väntar programridning i Eslöv för ekipaget.

I skymning svävade de fram idag!

Curre och Karro

2 kommentarer:

  1. Ja, själv är nästan alltid bäste dräng. Finns väl också ett uns av kontrollbehov i det ... man vet hur man vill ha det ... typ. ;)

    SvaraRadera
  2. Jo visst kan jag fixa de :) Ska försöka imorgon annars i Helgen om jag har tid. Men vad menar du med kanske en prestation i vänstetkolumen ?

    SvaraRadera