tisdag 15 januari 2013

Konsten att visualisera

Ja, det är en användbar egenskap just nu kan jag tycka. Varför? Därför att det känns som att sitta fast i en centrifug när man rider för tillfället. Runt, runt, runt, runt... Ridbanan är som tidigare nämnt saltad, men den har ändå sina begränsningar. Fungerar bäst att hålla sig runt spåret om jag säger så... Det är för lite snö, alltså för hårt, för att det ska vara bra att rida ut. Vad har man kvar då? Jo, att visualisera de där härliga ridpassen som man har framför sig!

Det är nu som sorteringen sker. Vilka ger upp och drar täcket över huvudet och vilka gnetar på i ständigt isig skånsk sidvind?! :-) Vid den här tiden på året tänker jag ofta på tävlingssäsongen som ligger framför oss. Det är en hel flock ponnyer som behöver komma ut och lufta sig i både hoppning och dressyr på diverse olika nivåer. Mycket att se fram emot med andra ord. Bara att visualisera fram det!

Här är två inspirationsbilder till mig själv. Två ponnyer som jag ser mycket fram emot att lotsa ut i en begynnande tävlingskarriär:

 Grynet, fem år i år, är en riktig liten hoppmaskin.

IM Claudius, också fem år i år, ska för hoppningsvis fortsätta att prestera lika bra som under fyraårssäsongen.


2 kommentarer:

  1. Din blogg är också den inspirerande inför kommande säsong :-) Jag följer dagligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad glad jag blir av att höra det! :-) TACK!

      Radera