tisdag 15 januari 2013

Något helt nytt!

Stämningsfullt med vacker utsikt.

På förmiddagen idag har jag varit på yoga! :-)

Första gången jag provade på det. Roligt och nyttigt. Det var ungefär som jag hade tänkt mig. Jag har länge känt att jag behöver göra någonting som töjer lite mer på kroppen. Ridningen och stallarbetet ger ju inte så mycket elasticitet och efterhand blir musklerna korta och stela. Det i sin tur ger ökat slitage på kroppen och man rider faktiskt sämre. Svårare med följsamheten och tajmingen.

Passande nog så har Friskis & Svettis i Hörby ett yogapass på tisdagar mellan tio och elva. Det ska få bli min timme i veckan avsatt till egenvård. En hel timme i veckan - det ni! HAHA!

Utanför fönstret faller det nu stora vita flingor från himlen. För en gångs skull faller de rakt ner. Skönt. Blir kanske lite uteritter på fältet nu efter lunch...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar