söndag 24 mars 2013

Bruksprovet: Morgon med lösgalopp

Söndag morgon på bruksprovet. Ridponnyerna skrittar fram i den friska luften i väntan på att få komma in och lösgaloppera.

Ännu en tidig morgon... Som faktiskt inte blev så tidig som jag hade tänkt. Skulle ju vara hurtig och äta frukost här på hotellet innan lösgaloppen började halv åtta. 7.16 slog jag upp mina gröna och insåg att planen gått om intet. Well, well. Jag hann nästan i tid. Missade tyvärr första ponnyn som var Commudus Arden, men jag uppfattade det som att det hade gått bra.

Här är övriga:

Doctor Foxx

 Doctor Foxx

 Minos Lambrusco

Minos Lambrusco

 Minos Lambrusco

 Top Silvio Hästak


 Top Silvio Hästak

 Näsvisen

Näsvisen 

 Näsvisen

Värnbergs Miró

 Värnbergs Miró

 Värnbergs Miró

Värnbergs Miró

Jag tyckte glädjande nog att alla ponnyerna hade en god grundkvalitet på sin galopp även om de var olika. En bra galopp är viktigt oavsett om man rider hoppning eller dressyr.

NU är det dags att checka ut och åka till anläggningen igen. Promenad med Kenny och titta på uppsuttna gångarter! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar